Ce vreau sa fac în Parlament:

Vreau să aduc în Parlamentul României rigorizitatea și seriozitatea germană. Deși sunt născută în România, mi-am făcut cea mai mare parte a studiilor în Germania, iar de acolo am învățat cât de importante sunt aceste lucruri.
Sunt o persoană fundamental de dreapta, care crede în valorile economice și morale ale dreptei. Cred în libertatea individuală, în libertatea economică, în forța antreprenorială și în forța inovatoare a omului. De aceea, din Parlament voi susține legi care să scadă importanța Statului în viața privată și în viața economică a cetățeanului. Voi apăra interesele antreprenorilor români și străini și voi lupta pentru scăderea taxelor și pentru construirea unui mediu de afaceri mai prietenos, iar aceste lucruri vor avea ca efect crearea de noi locuri de muncă care vor aduce prosperitate. Cred sincer că cea mai bună formă de ajutor social este un loc de muncă.

Ca om de afaceri am înțeles foarte repede că nu se poate lucra decât cu obiective clare și palpabile. Nu sunt omul cuvintelor mari, sunt în primul rând un om de acțiune, iar ca dovadă stă activitatea mea din mediul privat.
Cred că putem construi o țară de care să fim cu toții mândri. Putem face asta doar prin muncă, seriozitate și patriotism.
Cred sincer că România are un potențial uman, economic și turistic uriaș. Stă în puterea noastră să tranformăm acest potențial în realitate.
Mulți cred că România este o țară foarte bună pentru a construi “Start-up-uri”, eu vin și vă spun că România este o țară de “Smart-up”, formată din oameni inteligenți, muncitori și patrioți. Rolul nostru este să îi ținem aici și să creăm un mediu economic proprice muncii, investițiilor și dezvoltării.

Dacă voi ajunge în Parlamentul României, voi susține cinci mari teme economice, de dreapta, care ar aduce predictibilitate și stabilitate fiscală și prosperitate.

Reducerea birocrației prin reducerea numărului de reglementări


Obiective concrete:

  • Reducerea birocrației
  • o țară în care statul e în slujba cetățeanului, așa cum am trait-o în Germania.
  • Interesele contribuabililor au nevoie să fie apărate.
  • Necesitatea reducerii și simplificării reglementărilor guvernamentale, după principiul ”una în plus, două în minus”

Soluția: este necesar un proiect de lege care să “bată-n cuie” aceasta chestiune.

  • -Legiferarea unei reguli potrivit căreia nimeni nu poate introduce vreun tip de act normativ nou în sistem, dacă nu dovedește faptul că odată cu acesta se abrogă un număr cel puțin egal de pagini.

Ca senator ai dreptul la inițiative legislative. Pentru a mai “desțeleni” hățișul legislativ, îmi propun ca prin inițiativele mele legislative să se abroge mult mai multe legi.

Turism - Vreau să fim țara numărul unu din Europa de Est !


  • Putem. Romania are din belșug tot ceea ce este nevoie.
  • România are un potențial turistic ridicat și unic între țările europene.
  • Deținem o treime dintre izvoarele de ape minerale și termale ale Europei.

Este nevoie de o promovare făcuta de un organism public-privat la nivel național și regional.

Obiectiv concret: inițiative legislative vizând atingerea unui obiectiv măsurabil pe care Romania ca țară trebuie să și-l asume pentru urmatorii 10 ani: creșterea cu minim 1 % anual a ponderii turismului in PIB.

  • scutirea de impozit pe profit pe o perioada de 3-5 ani pentru investițiile noi în sectoarele turistice cu cel mai ridicat potential,
  • recunoașterea activităților de primire a turiștilor străini în România ca activitate de export și aplicarea regimului fiscal aferent exportului,
  • obligarea autorităților publice locale care încasează taxe de la operatorii din turism de a folosi aceste taxe pentru investiții în dezvoltarea și promovarea turismului, cu consultarea mediului privat de afaceri din turism.

Repopularea Romaniei – esențiala pentru accelerarea dezvoltarii


Probleme:

  • populația României în scădere constantă, România pierde cca 100.000 persoane anual.
  • îmbătrânirea populației, țara noastră va fi cea mai în vârstă țară din EU cu o vârstă mediană de 52 de ani în anul 2060.
  • migrația forței de muncă, cu precădere a celei tinere.

Soluțiile posibile:
a) încurajarea creșterii natalitații,
b) importul, imigrarea
c) încurajarea pe cat posibil a ramanerii in tara a tinerilor
d) revenirea românilor plecați, în special al acelora cu spirit antreprenorial.

Diaspora este foarte importantă pentru Romania.
Sunt necesare soluții concrete de suport pentru românii care doresc să revină și acesta este unul dintre obiectivele mele.
România ar putea fi foarte avantajată economic dacă până în anul 2030 va depăși din nou 20 milioane de locuitori în interiorul granițelor sale și aceasta trebuie să devina unul dintre obiectivele noastre strategice concrete, asumate inclusiv la nivel parlamentar.

Companii de stat mai puține și mai eficiente

  • Acționarii companiilor de stat sunt în ultima instanța cetățenii, contribuabilii.
  • Companiile de stat au continuat să genereze pierderi nete, ce sunt suportate de celelalte sectoare productive ale economiei, pierderi generate de întârzierea reformării sectorului de stat şi lipsa acestuia de eficienţă,
  • Multe din aceste companii s-au dovedit esențiale doar pentru stat, mai exact pentru "politic", anume pentru anumiți "baietii destepti" care le-au folosit in diverse contracte păguboase pentru națiune.

- Se impune o orientare mai puternică catre privatizare, în special a companiilor problematice din punct de vedere al eficienței.

Există în Romania peste 1.500 companii de stat (inclusiv cele aparținând diferitelor administrații locale), cu peste 300.000 angajați (unii dintre acestia provenind din zona politică), multe dintre companii fiind pline de datorii și cvasi-falimentare.
In 5 ani, OUG 109 s-a implementat în sub 50 de companii.
Urmatoarea țară europeană ca număr de astfel de companii este Polonia, dublă ca mărime, însă doar cu cca. 500 companii.
Își inchipuie cineva ca statul ca entitate are resursele capabile și motivate să le gestioneze eficient pe toate?

  • - Obiectiv: să coborâm sub 1.000 in urmatorii 2 ani și sub 500 în urmatorii 5 ani.

Restul țărilor (inclusiv Germania) au cateva zeci sau doua-trei sute. În Europa companiile de stat au fost masiv privatizate, în România nu există încă o decizie politică în acest sens. Trebuie accelerat acest proces de restructurare a sectorului, profitând de conjunctura economică actuală. Ne aflăm într-o perioadă în care sectorul privat din orașele mari resimte acut lipsa forței de muncă, implicit ar putea fi deci pregătit să deschidă un parteneriat cu sectorul de stat și ar avea eventual capacitatea să absoarbă potențialul impact social al unor restructurări de personal în companiile în care este cazul.

  • - privatizare,
  • - listare la bursă,
  • - generalizarea profesionalizării managementului
  • stabilirea unor criterii clare şi transparente pentru a determina dacă o întreprindere de stat ar trebui să rămână în proprietatea statului,
  • iniţierea privatizării către investitori strategici a acelor companii care ar putea fi conduse mai bine de către mediul privat sau care au nevoie de investiţii majore,
  • listarea a minim 20% din acţiunile companiilor la bursă.

Zona în care consider că pot adăuga valoare este aceea a concretizării acestor planuri.

  • - Este nevoie și de o transpunere legislativa, de o translatare de la deziderat la obligație, de la intenție la asumare, cu cifre concrete, cu modalități clare de realizare, cu termene limită și cu efecte sancționatorii în eventualitatea neatingerii obiectivelor.

Disciplina bugetară – conditie esențiala pentru o dezvoltare sustenabila

  • Precum si in cazul unui individ sau al unei gospodarii, este necesara dimensionarea cheltuielilor in raport cu veniturile si prioritizarea alocarilor bugetare.
  • Este util a evalua in Parlament oportunitatea unei forme de reglementare (eventual prin intermediul Constitutiei) a chestiunii deficitului, de fapt a necesitatii tintirii echilibrului bugetar pentru a stimula limitarea cheltuielilor publice la nivelul veniturilor si a nu continua indatorarea generatiilor viitoare.
  • PNL isi propune atingerea pana in 2020 a unei cote unice generalizate de 16 % (deci inclusiv reducerea TVA si a contributiilor sociale)
  • - Sunt necesare eforturi pentru a limita cheltuielile bugetare, a aloca prioritizand intelept resurse - prin definitie limitate - catre nevoi - tot prin definitie – nelimitate.
  • - Echilibrul bugetar - un indicator de evaluare a performantei
  • Reforma administrativa inseamna si consolidarea administrativa. Un pilon al cresterii competitivitatii locale si al dezvoltarii spatiului rural il reprezinta reforma organizarii teritoriale.
  • Pastrarea majoritatii resurselor in mainile celor care le produc - in speta, contribuabilii.
  • Reevaluarea sistemului de ajutoare si beneficii sociale de diferite naturi, targetarea acestora catre categoriile care au realmente nevoie de ele
  • In educatie si in sanatate, finantarea publica trebuie sa urmeze elevul, respectiv pacientul.
    • - Romania are nevoie de o fiscalitate redusa si simplificata, consolidata si prin scaderea ponderii cheltuielilor bugetare din PIB macar cu 0,5 % anual.

    Daca vrem sa avem o sansa sa ajungem la nivelul Germaniei, obiectiv ambitios, in urmatorii 20 de ani ne trebuie o crestere economica cu 4,3% mai mare in fiecare an decat cea a Germaniei. Adica aproape dublu fata de cat se prevede ca va avea Romania in 2015.
    Poate ca suna a obiectiv nerealist, dar acest obiectiv este realizabil, prin despovararea de taxe a cetatenilor si a antreprenorilor, concomitent cu scaderea birocratiei (inclusiv prin re-arhitecturare bugetara) pentru a preveni subfinantarea.

    Sunt Helen Hildegard Brandl, candidez la Senat pe listele PNL Bucuresti si voi putea sa ajut din Parlament doar prin votul vostru.